Velkommen til Hekleguri’s ressurssenter!

Suksess med hekling!

Ta deg en klikkerunde via bildene under og gjør deg kjent 🙂
Jeg er sikker på at du vil finne mye som faller i smak. Kos deg masse med heklingen!
For best brukeropplevelse: bruk pc eller nettbrett.

Lær-å-hekle

Et enkelt heklekurs

I det enkle heklekurset «Lær å hekle» får du lære de mest brukte heklemaskene, hekle i rader, hekle rundt, og hvordan skifte farge.

Klikk her, eller på bildet for å komme til kurset.

DIY-hekleoppskrift-gryteklut

DIY – Gryteklut

Steg for steg hekler vi denne lekre grytekluten. Den er bygd opp av fastmasker (fm) og avsluttes med en nydelig blondekant, og hempe.

Klikk her, eller på bildet for å komme til filmene og oppskriften.

DIY – Kjøkkenklut

Steg for steg hekler vi denne friske kjøkkenkluten. Den er bygd opp av fastmasker (fm) og luftmasker (lm) og avsluttes med en enkel kant.

Klikk her, eller på bildet for å komme til filmene og oppskriften.

hekleoppskrift-dukke-8cm

Oppskrifter på klær til gammeldags dukke

Slike smådukker på 8 cm, eller mindre, var et yndet leketøy spesielt på 50-70 tallet. Da jeg kom over noen som forhandlet slike dukker nå, bestemte meg for å ta dem inn i nettbutikken. Klikk her for å kjøpe dukke.  Derfor ble jeg også inspirert til å lage oppskrift på klær til slike smådukker, og dem deler jeg med deg gratis.

Klikk her, eller på bildet for å komme til hekleoppskriftene på klær som er tilpasset akkurat denne dukken.

Gratis hekleoppskrift til skjønne dametøfler

Last ned oppskriften og du kan straks gå i gang og hekle vakreste dametøfler til deg selv, eller til noen du er glad i. Tøflene kan også få et mer maskulint look ved å droppe blomster og blondekant!

Klikk her, eller på bildet for å komme til tøflene.

hekleoppskrift-handlenett

Gratis hekleoppskrift til Hekleguri’s handlenett!

Last ned oppskriften og du kan straks gå i gang og hekle et praktisk og slitesterkt handlenett!

Klikk her, eller på bildet for å komme til handlenettet.

Liker du innholdet ovenfor her?

Da vil du elske å være med i Hekleportalen! Klikk her, eller på bildet under for å ta en titt på hva et medlemskap i Hekleportalen innebærer! hekleportalen-heklekurs-inspirasjon